Dags att lämna in dina tävlingsbilder till Västsvenskan 2025

Traktörens fotoklubb är medlem i föreningen Västra Sveriges Fotoklubbar och deltar årligen i Västsvenska FotoExpon, En stor fototävling där föreningens fotoklubbar i Västra Sverige deltager. Som medlemsförmån i Traktörens Fotoklubb står klubben för dina tävlingsavgifter och fraktkostnader av printbilder. Vi kommer att via mejl skicka ut mer detaljerad information till våra medlemmar.

Tävlingen består av fem klasser utan tema. Varje bild måste ha en bildtitel titel. Välj en kort bildtitel. Ditt namn får ej finnas i bildtiteln.

Påsiktsbilder (pappersbilder) är fördelade på tre klasser: enstaka bild färg, enstaka bild svartvit och kollektion färg/svartvit. Bilderna skall vara monterade på styv kartong. Väljer du att ha en passepartotu går detta bra Monterad bild skall ha ett av följande format: 30 x 40 eller 30 x 42 eller 30 x 30 cm. Bilderna märks på baksidan med datorifylld etikett.

/Styrelsen